Dashboards
I sidomenyn till höger kan du läsa om dashboards och hur du använder dem i Monitor BI. Till exempel beskrivs knapparna i verktygsmenyn och både Visningsläge och Designläge.
I Monitor BI finns ett brett utbud av förinstallerade dashboards och en redigeringsfunktion som gör att du kan skapa nya dashboards och anpassa befintliga.
Obs! Endast de dashboards som ingår som standard och de datakällor som levereras av Monitor ERP System AB ingår i supporttjänsterna. Om du behöver hjälp med att skapa anpassade dashboards eller vill köpa extra supporttjänster, vänligen kontakta någon av våra konsulter på Monitor ERP System AB eller Monitor Support Center via denna sida eller ring +46 650 766 03.
Dashboards som ingår som standard
Tillverkning

Den här dashboarden visar leveranssäkerheten för operationer. Den använder data som hämtas från Tillverkningsorder.
Ett antal beräknade fält läggs till i dashboarden för att beräkna om operationer är i tid eller inte.
Operationer som har resterande antal noll räknas som avslutade.
Om Verkligt färdigdatum på operationen är tidigare än eller lika med Planerat färdigdatum räknas operationen som att den är i tid. Annars räknas den som försenad.
Om Nytt färdigdatum på operationen är tidigare än eller lika med Planerat färdigdatum räknas operationen som att den är i tid. Annars räknas den som försenad.
Ingen kalender används för att beräkna Diff. (dagar)
Framtida leveranssäkerhet beräknas för operationer som har resterande antal som är större än noll.
Denna dashboard använder det nya färdigdatumet som beräknats av Nettobehovskörningen i Monitor ERP.

Denna dashboard visar rapporterad stycktid och ställtid samt kassationer i förhållande till rapporterat antal. Den använder datakällan Tillverkningsorderrapportering, vilket är samma som Tillverkningsorderlogg.
Flikarna i denna dashboard visar data med olika grupperingar.
Kolumnen Kassationer PPM är ett mått på antalet kassationer. Den beräknas Kasserat antal x 1 000 000/Producerat antal. PPM (Parts per million) är en vanlig mätenhet i vissa industrier.

Denna dashboard ger en översikt över flera nyckeltal/KPI:er för tillverkningen. Flikarna i dashboarden visar data som även kan hittas i separata dashboards.
Vissa beräknade fält läggs till i dashboarden för att beräkna operationens effektivitet.
Datumfiltret i denna dashboard använder Verkligt färdigdatum.
Beräkningar:
-
Effektivitetsfaktor = Planerad tid för rapporterat antal/rapporterad tid.
-
Produktionseffektivitet = Planerad stycktid för rapporterat antal/rapporterad stycktid.
-
Effektivitet ställ = Planerad ställtid/rapporterad ställtid.
Flikar:
-
Fliken Effektivitet, färdiga operationer använder datakällan Tillverkningsorder. Här kan du se effektiviteten för färdiga operationer presenterade på flera olika sätt.
-
Fliken T-orderlogg använder datakällan Tillverkningsorderrapportering. Den visar rapporterad stycktid och ställtid samt kassationer i förhållande till rapporterat antal i olika grupperingar.
-
Fliken Kassationer använder datakällan Kassationer. Den visar kassationer grupperade enligt Kassationskod och andra grupperingar. Kostnad i datakällan Kassationer är artikelns standardkostnad x kasserat antal – oavsett vilken operation kassationen rapporteras i.

Denna dashboard visar effektivitetsdata för färdiga operationer i många olika grupperingar. Syftet med detta är att du enkelt ska kunna se operationer där den rapporterade tiden är för lång eller för kort jämfört med den planerade tiden. Stora skillnader mellan planerad tid och rapporterad tid gör planeringen mindre tillförlitlig, oavsett om den planerade tiden är för lång eller för kort. Den använder datakällan Tillverkningsorder.
Effektivitetsfaktor = Planerad tid för rapporterat antal/rapporterad tid.

I denna dashboard kan du se kassationsstatistik för tillverkning presenterad på ett antal olika sätt.
Fliken Kassationer använder datakällan Kassationer. Med hjälp av olika grupperingar kan du identifiera och fokusera på de största kvalitetsproblemen. Kostnad i datakällan Kassationer är artikelns standardkostnad x kasserat antal – oavsett vilken operation kassationen rapporteras i.
Fliken Kassation % använder datakällan Tillverkningsorderrapportering. Denna flik ger dig en översikt över antalet kassationer i förhållande till rapporterat antal. Kassation % är kasserat antal/totalt rapporterat antal inklusive kasserat.

I denna dashboard presenteras information om ställtider på ett antal olika sätt.
-
Fliken Rapporterat ställ använder datakällan Tillverkningsorderrapportering. Denna flik analyserar hur mycket av produktionstiden som används till ställ. Du kan också se planerat ställ jämfört med rapporterat ställ som Effektivitet ställ.
-
Fliken Planerat ställ visar planerad ställtid och ställtiden i förhållande till den totala planerade tiden. Den använder datakällan Tillverkningsorder.
-
Fliken Effektivitet ställ visar rapporterad ställtid jämfört med planerad ställtid. Den använder datakällan Tillverkningsorder.
Inköp

Denna dashboard kan användas för att bevaka försenade order och planera inleveransarbete. Den använder datakällan Inköpsorderstock.
Endast order med en lägre status än 9 visas. Endast rader med resterande antal som inte är lika med 0 inkluderas.
-
Fliken Planerade inleveranser visar planerade inleveranser grupperade på olika sätt.
-
Fliken Orderförteckning visar en lista på inköpsorderrader.

Denna dashboard visar leveranssäkerheten för leverantörer. Den använder datakällan Inköpsorderstock. Denna dashboard använder Verkligt leveransdatum som finns på inköpsorderrader.
Om Verkligt leveransdatum är tidigare än eller lika med Planerat leveransdatum räknas raden som i tid, annars räknas den som försenad.
I vissa rutor visas enbart skillnaden mot ursprungligt leveransdatum, eftersom det betraktas som best practice.
Ingen kalender används för att beräkna Diff. (dagar).
Beräkningen för leveranssäkerhet görs enbart utifrån rader av radtyp 1.
EFH Workflow-översikt

Denna dashboard visar statistik baserad på inköpsorderrader. Den använder datakällan Inköpsorderstock.
-
Fliken Pågående order visar värden för pågående inköpsorder, grupperade på olika sätt.
-
Fliken Försenade order visar värden för pågående inköpsorder som har leveransdatum som är tidigare än idag.
-
Fliken Orderhistorik visar värden för samtliga inköpsorder, grupperade på olika sätt. Den visar både inlevererade rader och nya rader. Den använder planerat datum, pris och antal för att visa värde över tid och i olika grupperingar.
-
Fliken Orderförteckning visar en detaljerad lista på inköpsorderrader.

Denna dashboard kan användas för att analysera leverantörsfakturadata. Den använder datakällan Leverantörsfakturalogg.
-
Fliken Översikt visar fakturaloggrader i olika grupperingar. Fakturaloggraderna grupperas per land, leverantör, artikel och över tid.
-
Fliken År till år visar fakturaloggraderna för år till år, grupperade per månad.
-
Fliken Fakturalogg visar fakturaloggrader i form av en detaljerad lista.

Denna dashboard ger en överblick över företagets leverantörsreskontra. Dashboarden bygger på data från rutinen Leverantörsreskontralista i Monitor ERP.
Högst upp i dashboarden visas det totala beloppet gällande fakturabelopp, restbelopp, förfallet belopp samt andel (i %) förfallet belopp av restbeloppet.
Du ser också restbeloppet uppdelat per land i en kartkomponent och en sammanställning över restbelopp per landskod, samt en komponent som visar sammanställningen över restbelopp per valuta.
Längst till höger finns en förenklad åldersanalys som visar totalt restbelopp grupperad på månad-år. Detta motsvarar rutinen Leverantörsreskontralista och listtypen åldersanalys i Monitor ERP, men till skillnad från i Monitor ERP är intervallet månad-år i stället för antal dagar.
Längst ned i dashboarden finns två listkomponenter med en så kallad Huvud-Detalj-relation.
I listan Leverantörssummor visas totalt restbelopp, förfallet belopp samt antal fakturor per leverantör.
I listan Fakturadetaljer ser du detaljerat per faktura vad som bygger upp totalvärdena i listan Leverantörssummor. Här ser du uppgifter som fakturanummer, typ, belopp (fakturabelopp, restbelopp, förfallet belopp samt beordrat belopp) i företagsvaluta samt fakturans valuta och förfallodatum.
Det finns också en formaterad kolumn som visar antal dagar till förfallodatum. Om förfallodatum är om mindre än 1 dag visas detta med röd färg. Förfaller fakturan inom 7 dagar visas detta med gul färg. Är det mer än 7 dagar till förfallodatum visas detta med grön färg.
I de flesta komponenter är sorteringen på restbeloppet fallande, detta för att visa de största leverantörerna och deras reskontrastatus.
Försäljning

Denna dashboard visar statistik baserad på kundorderrader. Den använder datakällan Kundorderstock. Kostnad beräknas som den verkliga standardkostnaden på artiklar, förutom på rader med konfigurationer som använder den beräknade kostnaden från konfigurationen. Kostnaden används sedan för att beräkna täckningsbidrag.
-
Fliken Pågående order visar öppna kundorder grupperade på olika sätt. Per land, per kund, per varugrupp, per artikel och över tid.
-
Fliken Samtliga order visar samtliga kundorder i olika grupperingar så du kan analysera försäljningsvolym över tid. Den visar data grupperad per år, månad, kund och varugrupp.
-
Fliken Orderförteckning visar en detaljerad lista på kundorderrader.

Denna dashboard använder datakällan Kundorderstock för att visa pågående kundorderrader. Leveransdatum kan användas som filter. Order visas i separata rutor per status, kund, leveransmetod och leveransdag.
Denna dashboard visar inte belopp. Istället visar den information som Antal order, Antal rader, Resterande antal och Resterande nettovikt.
-
Fliken Pågående order visar pågående kundorder grupperade per kund, leveransmetod, leveransdatum och radstatus.
-
Fliken Orderförteckning visar en detaljerad lista på kundorderrader.
-
Fliken Artikelplanering visar artikelsaldo och alla planerade transaktioner.

Denna dashboard använder datakällan Kundorderstock. Den använder Verkligt leveransdatum som finns på kundorderrader. Detta datum sätts när slutleverans görs på raden.
Om Verkligt leveransdatum är tidigare än eller lika med Planerat leveransdatum räknas raden som i tid, annars räknas den som försenad.
I vissa rutor visas enbart skillnaden mot ursprungligt leveransdatum, eftersom det betraktas som best practice. Du kan dock även se differensen mot önskat datum och planerat datum i vissa rutor.
Framtida leveranssäkerhet baseras på Ny färdig som beräknas av Nettobehovskörningen i Monitor ERP.
Ingen kalender används för att beräkna Diff. (dagar).
-
Fliken Statistik visar summerad leveranssäkerhet per kund och över tid.
-
Fliken Över tid visar leveranssäkerhet över tid på olika tidsskalor.
-
Fliken Kommande visar framtida leveranssäkerhet, vilket beräknas vid Nettobehovskörningen.
-
Fliken Orderförteckning visar leveranssäkerhet i form av en detaljerad lista.

Denna dashboard ger en översikt över trender i leveransplaner rörande sammanlagd efterfrågan. Du kan filtrera per företag, kund, artikel och artikelns ABC-kod (detta baseras på det lagerställe som valts i leveransplanetypen).
-
Kolumnen Förra året (Medel) visar den genomsnittliga sammanlagda efterfrågan som finns i leveransplanerna från föregående kalenderår (dvs. de leveransplaner vars leveransplanedatum infaller under föregående år).
-
Kolumnen Senaste 12 (Medel) visar den genomsnittliga sammanlagda efterfrågan som finns i leveransplanerna från de senaste 12 kalendermånaderna (dvs. de leveransplaner vars leveransplanedatum infaller under de senaste 12 månaderna, den nuvarande månaden inräknad).
-
Kolumnen Förra månaden (Medel) visar den genomsnittliga sammanlagda efterfrågan som finns i leveransplanerna från den senaste månaden (dvs. de leveransplaner vars leveransplanedatum infaller under den senaste månaden).
-
Kolumnen Aktuell månad (Medel) visar den genomsnittliga sammanlagda efterfrågan som finns i leveransplanerna från den nuvarande månaden (dvs. de leveransplaner vars leveransplanedatum infaller under den nuvarande månaden).
-
Kolumnen Trend – Förra året till och med idag (Medelvärde/månad) visar en sparkline med den genomsnittliga sammanlagda efterfrågan per månad som finns i leveransplanerna från förra året och fram till idag (dvs. de leveransplaner vars leveransplanedatum infaller under det senaste året upp till och med dagens datum). I sparklinen kan du se hur den genomsnittliga sammanlagda efterfrågan per månad har förändrats, med början från förra året och fram till och med idag.
-
Kolumnen Aktuell månad vs. förra året visar förändringen (ökning/minskning) i efterfrågan, i procent, mellan Aktuell månad (Medel) och Förra året (Medel).
-
Kolumnen Aktuell månad vs. senaste 12 visar förändringen (ökning/minskning) i efterfrågan, i procent, mellan Aktuell månad (Medel) och Senaste 12 (Medel).
-
Kolumnen Aktuell vs. förra månaden visar förändringen (ökning/minskning) i efterfrågan, i procent, mellan Aktuell månad (Medel) och Förra månaden (Medel).

Denna dashboard använder datakällan Kundorderstock för att visa orderbelopp. Orderdatumet på orderrader används för att filtrera och gruppera data.
-
Fliken Översikt visar totalt orderbelopp utifrån företag, kund, artikel och över tid.
-
Fliken År till år visar en graf med orderbelopp per månad och år till år. Den visar också en pivot med orderbelopp per land (från kundregistret) och år, som beräknar skillnaden år för år.

Denna dashboard använder datakällan Offertstock för att visa olika KPI:er för offerter.
Offertvärdet grupperas per land, varugrupp, säljare och offertdatum.
Du kan även se medelvärde av offert, kundorderratio, medelvärde av order samt en lista över offerter som är på väg att gå ut eller redan har gått ut.

Denna dashboard använder datakällan Fakturalogg i försäljningsmodulen för att visa fakturerade belopp i olika grupperingar. Fakturadatum kan användas som filter.
-
Fliken Översikt visar summerade fakturabelopp per företag, per land (hämtat från kundregistret), per kund, per artikel och över tid.
-
Fliken År till år visar en graf med fakturabelopp per månad och år till år. Den visar även en pivot med orderbelopp per företag och år, som beräknar förändringen år för år.

Denna dashboard använder datakällan Försäljning vs. budget, som kombinerar data från fakturaloggen i försäljningsmodulen och försäljningsbudgeten på kunder.
Budgetvärde, fakturerat värde och diff. % visas i rutor som grupperas utifrån företag, land, kund och över tid.

Denna dashboard använder datakällan Artikelförsäljning vs budget, som kombinerar data från fakturaloggen i försäljningsmodulen och försäljningsbudgeten på artiklar.
Både belopp och antal visas och differenser beräknas.
-
Fliken Översikt visar fakturabelopp jämfört med budget summerat per kund, varugrupp, artikel och över tid.
-
Fliken År till år visar en graf med fakturabelopp, budgetsumma, differenser per månad och år till år. Den visar även en pivot med differenser i belopp och antal per varugrupp, artikel per år och månad.

Denna dashboard ger en överblick över företagets kundreskontra. Dashboarden bygger på data från rutinen Kundreskontralista i Monitor ERP.
Högst upp i dashboarden visas det totala beloppet gällande fakturabelopp, restbelopp, förfallet belopp samt andel (i %) förfallet belopp av restbeloppet.
Du ser också restbeloppet uppdelat per land i en kartkomponent och en sammanställning över restbelopp per kundgrupp. Det går att borra sig ned från kundgrupp till restbelopp per landskod och det finns en komponent som visar en sammanställning över restbelopp per valuta.
Längst till höger finns en förenklad åldersanalys som visar totalt restbelopp grupperad på månad-år. Detta motsvarar rutinen Kundreskontralista och listtypen åldersanalys i Monitor ERP, men till skillnad från i Monitor ERP är intervallet månad-år i stället för antal dagar.
Längst ned i dashboarden finns två listkomponenter med en så kallad Huvud-Detalj-relation.
I listan Kundsummor visas totalt restbelopp, förfallet belopp samt antal fakturor per kund.
I listan Fakturadetaljer ser du detaljerat per faktura vad som bygger upp totalvärdena i listan Kundsummor. Här ser du uppgifter som fakturanummer, typ, belopp (fakturabelopp, restbelopp samt förfallet belopp) i företagsvaluta samt fakturans valuta, fakturadatum och förfallodatum.
Det finns också en formaterad kolumn som visar antal dagar till förfallodatum. Om förfallodatum är om mindre än 1 dag visas detta med röd färg. Förfaller fakturan inom 7 dagar visas detta med gul färg. Är det mer än 7 dagar till förfallodatum visas detta med grön färg.
I de flesta komponenter är sorteringen på restbeloppet fallande, detta för att visa de största kunderna och deras reskontrastatus.
Lager

Denna dashboard använder datakällan Ärenden. Ärendedata visas i olika grupperingar. Ledtid för ärendet beräknas som antalet kalenderdagar mellan ärendedatum och verkligt färdigdatum.
-
Fliken Översikt visar nya ärenden per ärendetyp och aktiva ärenden per ärendetyp. En graf visar antalet ärenden över tid med dataserier för ärendestatus. En ytterligare graf visar antalet avslutade ärenden och medelvärdet för dessas ledtid.
-
Fliken Kassationskoder, orsaker och år till år visar 80/20-förhållanden mellan kassationskoder och orsakskoder, baserad på antalet ärenden. Den visar också antal ärenden per månad år till år.
-
Fliken Kostnader visar rapporterade verkliga kostnader, antal ärenden och medelvärde för ledtid för ärenden i olika aggregeringar. Per varugrupp, leverantör, kund, kassationskod och över tid.
-
Fliken PPM använder datakällan Tillverkningsorderrapportering för att beräkna ration mellan tillverkade artiklar och kasserade artiklar. Ration visas både i % och i PPM (Parts per million). Fliken visar även en lista över ärenden och en graf med PPM per artikelkod.
-
Fliken Lista visar en lista på samtliga ärenden.

Denna dashboard använder datakällan Behovsplanering av artikel. Denna datakälla innehåller information om saldo och alla planerade transaktioner för artiklar. Samma information visas i planeringsbilden i rutinen Artikelregister i Monitor ERP.
-
Fliken Översikt visar lagervärde och lagervärdesförändring för alla planerade transaktionstyper i Monitor ERP. Värdet baseras på det verkliga standardpriset i Artikelregister. Fliken visar även grafer med lagervärde per varugrupp och per artikelkod.
-
Fliken Planeringsbild visar en artikellista med grundläggande information per artikel och ett rutnät för planering med saldo och transaktioner för de valda artiklarna i flera lagerställen och företag. Värdena baseras på artikelns standardpris.
-
Fliken Diagram visar hur lagervärdet har förändrats över tid. Värdena baseras på artikelns standardpris.
Generella register

Denna dashboard visar information om samtliga aktivitetstyper. Den använder datakällan Aktivitet.
-
Fliken Översikt ger en översikt över aktiviteter genom att visa antalet aktiviteter per typ och användare. Den visar försenade aktiviteter per typ, med färgtoner som visar vilka aktivitetstyper som har störst antal försenade aktiviteter. En graf visar aktiviteter över tid. Du kan filtrera per användare och planerat färdig.
-
Fliken Aktivitetslista visar en lista på samtliga aktiviteter.

Denna dashboard visar information om färdiga aktiviteter och beräknar om de blev färdiga i tid eller inte. Den använder datakällan Aktivitet.
-
Fliken Översikt ger en översikt över utsträckningen i vilken aktiviteter blir färdiga i tid per typ, användare och över tid.
-
Fliken Aktivitetslista visar en lista på samtliga aktiviteter och om de är försenade eller inte.
-
Fliken Diagram visar diagram med färdiga aktiviteter över tid, samt ett fördelningsdiagram som visar skillnaden mellan planerat och verkligt avslut.
Redovisning

Denna dashboard ger en översikt över företagets intäkter, kostnader och resultat. Informationen visas som en tabell (en form av summerad resultaträkning), som KPI:er och som grafiska KPI:er över tid. Tabellkomponenten innehåller en drilldown-funktion som låter dig dubbelklicka på en rad för att se detaljer om de bakomliggande värdena. Du kan göra drilldown från rubriknivå till kontonivå och transaktionsnivå.
Data hämtas från saldon i bokföringen och motsvarande budgeterade värden. Eftersom data kan visas på transaktionsnivå hämtas den även från huvudboken (verifikationer). Du kan hitta motsvarande data i Monitor ERP via rapporten Resultaträkning i rutinen Skriv ut redovisningsrapport. Dock är posterna i dashboarden baserade på fältet Rubriker för BI som kopplats till kontot i Kontoplanen. Strukturen för dessa rubriker finns i rutinen Grunddata – Kontoplan. Rubrikerna som rapporteras i dashboardens tabellkomponent är de som kopplats till rubrikgrupp 2.
Förklaring av KPI:erna
-
Intäkter: Syftar till saldot för alla konton som har Rubriker för BI kopplade till typen Intäkter i rubrikgrupp 1.
-
Bruttovinst: Syftar till saldot för alla konton som har Rubriker för BI kopplade till typen Rörelseintäkter, Övriga rörelseintäkter eller Råvaror och förnödenheter i rubrikgrupp 2.
-
Rörelseresultat: Syftar till saldot för alla konton som har Rubriker för BI kopplade till alla poster i rubrikgrupp 2, med finansiella intäkter och omkostnader, bokslutsdispositioner och skatter.
-
Resultat innan skatt: Samma som rörelseresultatet, men endast skatt exkluderas.
-
Bruttomarginal: Bruttovinst/Intäkter.
-
Rörelsemarginal: Rörelseresultat/Intäkter.
-
Vinstmarginal: Resultat innan skatt/Intäkter.

Denna dashboard ger en översikt över ett företags olika projekt. Dashboarden hämtar information från data som visas i rutinerna Projektregister och Projektuppföljning i Monitor ERP.
-
Fliken Översikt visar projektets kostnader, intäkter och täckningsbidrag (TB) med en analys per kostnadstyp.
-
Fliken Detaljer visar de bakomliggande transaktionerna. Informationen hämtas från de periodiska listtyperna i rutinen Projektuppföljning.
-
Fliken Periodisk ger dig en översikt över kostnader och intäkter över en tidsperiod. Informationen visas både i både graf- och tabellform. Informationen hämtas från de periodiska listtyperna i rutinen Projektuppföljning.
-
Fliken Aktiviteter ger en översikt över aktiviteter i olika projekt. Det är också möjligt att ta fram en grafisk representation av den återstående tiden för aktiviteter.
-
Fliken Inköp visar inköpsorder som är kopplade till projekt. Du kan se information som till exempel antal och belopp på leverantörsnivå, ordernivå och radnivå.
-
Fliken Tillverkning visar information om tillverkningsorder som är kopplade till projekt. Den innehåller detaljer som resterande tid per vecka och produktionsgrupp, samt rapporterad tid per produktionsgrupp.
-
Fliken Försäljning visar kundorder som är kopplade till projekt. Du kan se information om till exempel antal och belopp på kund-, order- och radnivå.
Hållbarhet

Denna dashboard visar information om inköpsutsläpp. Den använder datakällan Leverantörsfakturalogg. Utsläpp beräknas som emissionsfaktor på artiklar x fakturerat antal.
-
Fliken Översikt ger en översikt med olika grupperingar. Per land, fakturatyp, konto, leverantör, artikel och över tid.
-
Fliken Fakturalogg visar en detaljerad lista på leverantörsfakturor.
-
Fliken År till år jämför inköpsutsläpp år till år för direktmaterial. En pivot visar utsläpp per leverantör och år och beräknar differensen år till år. Det finns också en graf som visar utsläpp per månad år till år samt en graf som visar medelvärdet för utsläpp per inköpsvärde och år.

Denna dashboard ger en översikt över ett företags rapporterade utsläpp. Den använder datakällan Utsläppslogg som använder data från manuellt rapporterade utsläppsdata och data som är kopplad till leverantörsfakturaloggen.
-
Fliken Utsläppsöversikt ger en översikt över utsläpp per scope, kategori och underkategori över tid.
-
Fliken Sammanställningar ger sammanställningar per leverantör, konto och rapporteringstyp.
-
Fliken Pålitlighet ger en översikt över de källor som används för utsläppsdata och en uppskattning av hur pålitlig datan är.
-
Fliken Utsläppslogg visar en lista över de transaktioner som använts i utsläppsrapporterna.

Denna dashboard visar information om företagsutsläpp grupperade per GHG-scope och kategori. Den använder datakällan Företagsutsläpp.
-
Fliken Översikt ger en översikt över ett företags årliga utsläpp grupperade per GHG-scope och kategori.
-
Fliken Per scope och årspivot visar hur utsläppen utvecklats år för år.
-
Fliken Rapporterade utsläpp visar sammanställningar av utsläpp baserade på transaktioner på inköpsorder, kundorder och tillverkningsorder.