Fliken Aktiviteter
I fliken Aktiviteter hanterar du aktiviteter och loggning av aktiviteter samt e-post. Navigera i menyn till höger för att välja vilken del av fliken som du vill läsa om.

Monitors säljstödsfunktion grundar sig i ett kontakt/kundregister med funktioner som t.ex. kundstatus, aktivitetsplanering, påminnelsefunktion och textlogg för att dokumentera alla affärshändelser. Detta kontaktregister bör du sedan kombinera med andra funktioner i Monitor för att involvera och ge en samlad bild över hela verksamheten.
Kundstatus på olika typer av affärskontakter
Är den nya affärskontakten en potentiell kund eller har vi redan fått en beställning, och därmed bedöms som en skarp kund? Är det en mässkontakt eller liknande? Genom att du sätter olika kundstatus på dina affärskontakter, kan du enkelt selektera och fokusera ditt arbete på rätt typ av kontakt.
Du uppdaterar kundstatus under fliken Säljstöd i rutinen Kundregister, alternativt i rutinen Kundlista, listtyp Standard med presentationen Säljstöd.
Planera aktiviteter samt påminnelsefunktion
Genom att registrera alla planerade aktiviteter på kunder/kontakter i Monitor, får du en god överblick över dina åtaganden för respektive kund. Om någon planerad aktivitet skulle glömmas bort, kan du välja att få en påminnelse i systemet.
Alla planerade kundaktiviteter i Monitor kan enkelt synkroniseras med ett externt kalendersystem, t.ex. Microsoft Outlook.
Du kan ta fram en lista och skriva ut kundaktiviteter via rutinen Aktivitetslista. Dessutom kan du uppdatera ansvarig, utförd av, avrapporteringsdatum och status i listan. Det går även att skriva en kommentar och koppla filer till varje aktivitet, samt skriva en loggtext, t.ex. om du gör en uppdatering av en aktivitet.
Vad var det vi bestämde?
Har du full kontroll över vad du har sagt till dina kunder? I Monitor kan du enkelt notera och se all konversation och händelser du har haft med dina affärskontakter. Det kan gälla alla typer av affärshändelser, telefonsamtal, besök, möten, brev, e-post, order, offerter osv. Du kan enkelt signera alla noteringar med datum och namn.
Om personal är borta
I Monitor finns all information samlad på ett ställe. Därför står inte arbetet och faller med att alla personer är på plats. Det är väldigt enkelt för er att gå in och titta på varandras aktiviteter vid exempelvis sjukfrånvaro. Viktig information försvinner inte om någon på företaget slutar, samt att det är lätt för nyanställda att ta över ansvaret för kunder efter sina föregångare. Naturligtvis kan du styra tillgången till information i systemet beroende på behörighet.
Säljstödsvy
I rutinen Säljstödsvy i Monitors Windowsklient kan du få en överblick över kunder, affärshändelser och aktiviteter per säljare.
Säljstödsvyn i mobilklienten
För resande säljare eller annan personal som behöver informationen finns även säljstödsvyn i mobilklienten. Läs mer här på svenska eller engelska.