Resultat
Här väljer du för vilka utlevererade order som följesedel eller pallflagga ska skrivas ut, beroende på vilket dokument du har valt i inställningarna. Förvalt är alla rader med order markerade. Om du valt listtyp Via plocklista är raderna grupperade på plocklistenummer.
I boxen Förhandsgranska kan du se dokumentet för den markerade raden innan utskriften görs.
Du kan även skriva ut dokumenten separat i rutinen Skriv ut leveransdokument.
Med knappen Gå till rutin kan du länka till rutiner som t.ex. Registrera kundorder, Granska/Godkänn faktura och Granska/Godkänn proformafaktura.
Med knappen Skapa sändning kan du skapa en sändning för de order eller plocklistor som har Ta med markerat. Det skapas då ett utkast för en sändning i rutinen Registrera sändning med alla uppgifter förifyllda.
Om tillvalet Kundorderöverföring används kan du med knappen Gå till rutin på verktygsmenyn, ta med order här till rutinen Hantera överföringar. Det gäller order som har orderrader med överföringsprofil.
Ta med
Styr vilka dokument som skrivs ut eller skapas sändning för.
Antal/kolli
(Pallflagga försäljning) Styr hur stort antal det är per kolli och därmed hur många pallflaggor som skrivs ut. Föreslaget antal/kolli hämtas från rapportering/artikelregistret, men du kan editera detta här. Detta är användbart om kollistorleken på artikeln varierar och det förvalda värdet inte passar utleveransen.
Pallflagga
Visar vald pallflagga enligt inställningen Pallflagga ovan. Går att ändra per rad.
Dokumentvariant
Visar vald dokumentvariant enligt inställningen Dokumentvariant enligt ovan. Går att ändra per rad.
EDI-export
(Följesedel levererat Följesedel levererat skrivs ut efter utleverans och visar vad som blivit utlevererat samt eventuellt restantal.) Denna kolumn visas om Exportprincip för avisering är inställd som Exportera vid utleveransrapportering i det EDI
EDI är en förkortning av Electronic Data Interchange. EDI handlar om att utbyta elektroniska affärsdokument med sina affärspartners, t.ex. kunder och leverantörer. Begreppet EDI är ganska brett och diffust och kan många gånger användas om alla typer av dokument som man skickar elektroniskt, även om det kanske är frågan om PDF-filer via e-post eller att publicera affärsdokument på en webbsida. Det vi menar med EDI och vad man traditionellt brukar mena med EDI är strukturerade affärsdokument, som följer givna standarder, som man skickar eller tar emot elektroniskt och som sammanställs och tolkas automatiskt av och integrerat med kundens/leverantörens affärssystem.-beteende som kunden på ordern är knuten till. Här kan du då välja om avisering ska exporteras via EDI i samband med utskrift av följesedel.
Filer
(Följesedel levererat) En knapp visas om det finns kopplade dokument. I fönstret som knappen öppnar kan du se alla dokument som kommer med vid utskrift.