Inställningar för Påminnelse via e-post

I denna box gör du e-postinställningar för påminnelser att attestera och/eller definitivboka fakturor, som skickas via e-post till attestanter. Attestanterna ska även ha inställningen Skicka påminnelse via e-post aktiverad i boxen Påminnelser, på fliken Attestanter.

Metod för att skicka e-post

E-postmetod kan antingen vara Serverbaserat, via Microsoft Exchange eller Serverbaserat, via SMTP.

Vilken e-postmetod du ska välja beror på vilket e-postsystem du använder för utgående e-post. Se vilka e-postinställningar som finns angivna i sektionen E-post på fliken Systemövergripande, i rutinen Systeminställningar.

Avsändare

Den användare som ska vara avsändare av påminnelser för e-post. Användaren måste ha e-postinställningar angivna i sektionen E-post i rutinen Användare.

Ämnesrad e-post

Här anger du vad som ska stå på ämnesraden i dessa påminnelse e-postmeddelanden.