Webbshop
Med Webbshop kan ni på ett effektivt sätt marknadsföra ert företag, era produkter och tjänster samtidigt som ni ökar er tillgänglighet och förenklar er försäljning. Genom webbshopen når ni företag, återförsäljare och privatpersoner i ett och samma flöde. Det blir enklare att göra affärer!
Funktioner i Webbshop
Webbshopen är framtagen så att ni på ett enkelt och smidigt sätt kan starta en egen webbshop.
Webbshopen har ett användarvänligt administrationsgränssnitt som hjälper er att ställa in utseende, innehåll samt funktionalitet.
All information i webbshopen hämtas direkt från Monitor ERP, vilket medför att era kunder alltid har aktuella priser, lagersaldon, m.m.
Designen i webbshopen gör att layouten anpassar sig efter besökarens skärmstorlek oavsett om besökaren använder en mobiltelefon, pekplatta eller dator.
Beroende på de domäner som kunderna besöker och med hjälp av användargrupper, kan kundernas behörighet begränsas och de kan ges tillgång till olika artiklar och information.
Webbshopen stödjer de valutor som finns i Monitor ERP, vilket ger er möjlighet att nå nya marknader.
Vid leverans har webbshopen stöd för svenska, engelska, finska, ryska, norska, danska, tyska, franska, polska, litauiska och estniska. Hör av er till oss på Monitor ERP System AB om ni är intresserade av ytterligare språk.
Ytterligare funktioner:
- Inbyggt stöd för betalning med faktura och kort via Nets, PayPal och Klarna Checkout eller faktura genom Monitor ERP.
- Status på order/offerter. (Tillval)
- Preliminära offerter – Tillåter kunder i webbshopen att arbeta vidare med offerter som är skapade i webbshopen tills dessa är utskrivna i Monitor ERP. (Tillval)
- Automatisk import av order och offerter till Monitor ERP. (Offertregistrering är ett tillval.)
- Skapa kunder i Monitor ERP.
- Skapa webbanvändare från kunder i Monitor ERP.
- Avancerat behörighetssystem baserat på användargrupper.
- Koppla bilder, texter och dokument till produkter.
- Statistik via Google Analytics.
- Stöd för konfigurerade produkter.
- Hantera fraktkostnader på vikt, ordervärde, volym och kundens område.
- Extra frakttillägg som expressfrakt, presentinslagning osv.
- Snabborder – beställa artiklar via artikelnummer.
- Serienummersökning och reservdelssökning.
- Ärendehantering – gör att kunder kan se sina registrerade ärenden i webbshopen under Mitt konto.
- Inköpslista innehållande artiklar som ofta köps eller ska köpas in.
- Kampanjer.
- Egenskapsfiltrering som ger dig möjlighet att koppla egenskaper och filtrera artiklar på dessa. Du skapar egenskaper i webbshopen som du sedan tilldelar till artiklar. Egenskaperna kan visas på den detaljerade artikelsidan.
- Köpa produkter via CSV-filer.
- PunchOut – PunchOut möjliggör för inköpssystem att samverka med Monitor Webbshop. En köpare blir via ett anrop från sitt inköpssystem automatiskt inloggad i Monitor Webbshop. Anropet innehåller förutom användarinformation även information om vart webbshopen ska skicka produktdata vid avslutat köp. (Tillval)
- Säljare – stöd för att hantera återförsäljare. (Tillval)
Underhåll
Webbshop vidareutvecklas och förbättras löpande. Med "Adaptation updater" (ett uppdateringsprogram som levereras med webbshopen) kan ni ta del av dessa förbättringar direkt. Att uppdatera webbshopen via uppdateringsprogrammet kräver endast några knapptryck.
Systemrekommendationer
För att kunna använda webbshopen måste ni ha en webbserver där webbshopen installeras. Se systemrekommendationer.
Av säkerhetsskäl rekommenderar vi att webbservern och Monitors applikationsserver (databasserver) är olika fysiska servrar. Monitors server bör vara placerad på det interna nätverket (LAN) medan webbservern bör vara placerad på ett nät (DMZ) utanför det interna nätverket.
Utöver ovanstående krävs också att webbservern kan kommunicera med Monitors server.
Vi hjälper er komma i gång!
Vår supportavdelning har möjlighet att hjälpa er med allt från installation till utbildning, så att ni snabbt och smidigt ska komma i gång med er webbshop!