FAQ – Ärendehantering
Ärendehanteringen använder du för att hantera avvikelser, men även andra typer av ärenden förekommer. Exempelvis kan ett ärende vara en ändring av en produkt eller ett förbättringsförslag. Du kan registrera ett ärende på saker som du vill följa upp som har med aktiviteter och kostnader att göra.
Samtliga rutiner inom ärendehanteringen ger ett komplett stöd för att upprätthålla en god kvalitets- och miljöstyrning i enlighet med ISO-9000 och ISO-14000.
Stöd för 8D
Ärendetypen 8D Standard gör det möjligt att tillämpa 8D-metoden i Monitor ERP. Om du har valt ärendetyp 8D byter fliken Huvud utseende och innehåller boxar med alla steg som ingår i 8D.
Dokument
Samtliga dokument som visas på dessa sidor är gjorda enligt dokumentkonceptet i Monitor ERP. Det innebär att inställningar anges i rutinen Dokumentinställningar, fraser och ledtexter anges i rutin Dokumenttexter. I rutinen Dokumentmallar kan du skapa egna varianter av dokumenten. På dessa dokumentvarianter kan du sedan ändra både innehåll och layout.