FAQ – Bankintegration
För närvarande finns stöd för följande banker:
Sverige:
-
Handelsbanken (endast File Pay ISO)
-
Nordea
-
SEB
-
Swedbank
Norge:
-
DNB
-
Nordea (endast Open Banking)
-
Sparebank1 (endast Open Banking)
Finland:
-
Nordea (endast Open Banking)
För att komma i gång med tillvalet Bankintegration behöver du först kontakta vår säljavdelning. När tillvalet är inlagt i systemet behöver du vanligen göra en onboarding hos din bank, samt göra inställningar i Monitor ERP. Mer information kan du läsa här.
Läs mer här om hur tillvalet Bankintegration kan underlätta för dig, samt se funktionsöversikt för olika banker.
Här kan du läsa mer om Open Banking.
Här kan du läsa mer om Global Pay.
Här kan du läsa mer om File Pay ISO.
Vid onboarding så aktiveras bankkontona automatiskt och ”matchas” mot de konton som redan är registrerade i fliken Bankkonton.
Om det står att bankkontot saknas i Monitor ERP även fast det är registrerat, kan det bero på att bankkontot inte är registrerat med korrekt Swift/BIC i fliken Bankkonton.
För att komma åt fliken behöver du aktivera bankintegrationen för din användare. Endast användare som registrerat medgivande till banken kommer åt fliken. Tänk på att du även behöver ha tillgång till bankkontot hos banken för att kunna se detta i Monitor ERP. Du aktiverar din användare i rutinen Bankinställningar.
För att komma åt skrivbordskomponenten behöver du aktivera bankintegrationen för din användare. Endast användare som registrerat medgivande till banken kommer åt fliken. Tänk på att du även behöver ha tillgång till bankkontot hos banken för att kunna se detta i Monitor ERP. Du aktiverar din användare i rutinen Bankinställningar.