Monitor Portal
Monitor Portal är ett tillval som ger en fördel gentemot konkurrenterna genom att erbjuda en rad kraftfulla funktioner som passar olika användartyper, inklusive återförsäljare, servicepartners och kunder. Genom vårt "Self service"-koncept i en webblösning blir administrationen smidigare – återförsäljare kan själva registrera sina order och offerter, och servicepartners kan på egen hand starta garantiärenden. På så sätt behöver inte dessa processer hanteras via e-post och manuell hantering i Monitor ERP.
Självservicelösning
- Dela relevant information med varje typ av affärspart.
- Gör relevant information tillgänglig 24/7.
- Tillåt dina affärspartner att skicka information tillbaka till Monitor ERP.
Systemrekommendationer
För att kunna använda Monitor Portal måste ni ha en webbserver där Monitor Portal installeras. Se systemrekommendationer.
Av säkerhetsskäl rekommenderar vi att webbservern och Monitors applikationsserver (databasserver) är olika fysiska servrar. Monitors server bör vara placerad på det interna nätverket (LAN) medan webbservern bör vara placerad på ett nät (DMZ) utanför det interna nätverket.
Utöver ovanstående krävs också att webbservern kan kommunicera med Monitors server.
Licensmodell
Beroende på behov finns det tre olika typer av licenser i Monitor Portal.
En företagspartslicens är antingen en försäljningsportallicens eller en leverantörsportallicens. Dessutom finns den kompletta licensen som ger affärsparten större behörighet och rättighet.
Vi hjälper er komma i gång!
Vår supportavdelning har möjlighet att hjälpa er med allt från installation till utbildning, så att ni snabbt och smidigt ska komma i gång med er Monitor Portal!
Detta tillval har en egen hjälpsida, klicka här för att komma dit.