Dokument

I denna flik kan du skriva ut projektrapporter som sammanställer olika uppgifter om ett projekt. Förutom allmänna uppgifter om projektet visar projektrapporten även faser/aktiviteter, kostnader/intäkter och tidsuppföljning.

Dokument

Projektrapporten finns som två olika dokument: Intern projektrapport och Extern projektrapport. För respektive rapport kan olika dokumentinställningar göras för att styra vilka fält och sektioner som ska skrivas ut.

Variant

Varianterna styr vilka kolumner som visas under sektionerna Kostnad/Intäkt och Tidsuppföljning på dokumenten.

Utskriftsdatum

Utskriftsdatumet som står på dokumentet.

Visningsnivå för aktiviteter

Styr om faser och aktiviteter ska visas.

Visa kostnad/intäkt

Styr hur sektionen Kostnad/Intäkt ska visas på dokumentet. Valbara alternativ är per Grupp/typ, Typ eller Visa inte.

Visa tidsuppföljning

Styr hur sektionen Tidsuppföljning ska visas på dokumentet. Valbara alternativ är per Grupp/typ, Typ eller Visa inte.

Välj projekt

Under knappen går det att välja vilka projekts värden som ska visas i sektionerna Kostnad/Intäkt och Tidsuppföljning. Notera att enbart summerade värden visas, inte delsummor per underprojekt.

I rutinen Användare kan du ställa in om du vill att underprojekt som förvalt ska hämtas när ett huvudprojekt läses in.